1. Пространство. Макар че излъчването на организационни и публични събития в интернет рядко е повод за създаване на изкуство във видеозаснемането, приятните за публиката кадри помагат да задържите по-дълго вниманието ѝ. Уверете се, че избраното пространство ще даде възможност да разположите комфортно всички участници и гости, и ще остане пространство за екипа и техниката, осъществяващи заснемането.
  2. Звук. Информирайте се какво е озвучаването в залата или пространството , които ще използвате. Ако събитието е малко, може да се чувате добре на живо и без озвучителна техника. За зрителите пред екрана обаче ще трябва да осигурите и допълнително озвучаване, ако искате думите ви да достигат безпрепятствено до тях.
  3. Картина. Ако в рамките на събитието, което искате да стриймвате в интернет, ви предстои излъчване на видео, мултимедия или презентация, най-добре ще бъде тя да е на разположение предварително. Това ще даде възможност да обсъдите с екипа различните методи, по които мултимедията ви може да бъде вградена във вашето предаване на живо, и посланието ви да бъде възможно най-ясно и въздействащо за аудиторията.
  4. Светлина. Окото на камерата има нужда от повече светлина, отколкото човешкото око. Това означава, че дори и вие да виждате добре случващото се на дадена сцена например, то може да изглежда в сянка или в мрак през обектива на камерата.  Ако не сте убедени дали дадено пространствое добре осветено за целите на излъчването/заснемането на събиитието ви, информирайте екипа за това.
  5. Професионален екип и техника. В днешно време всеки от нас може да излъчи събитие през мобилния си телефон. Това поставя въпроса защо организациите да инвестират в наем на техника и екип, щом всеки стажант със смартфон може да осигури търсения достъп до глобалната мрежа. Отговорът се крие в една дума – качество. По данни от проучване на платформата livestream и New York Magazine от пролетта на 2019г. , 67% от зрителите казват, че качеството е един от най-важните фактори, задържащи вниманието им при излъчването на живо.
  6. Платформа. Същото проучване сочи, че в САЩ youtube  е по-високо оценен за излъчване на живо (70%), спрямо facebook (66%). Една от причините е по-добрата надеждност и стабилност на платформата по време на самото излъчване, както и по-предвидимите промени в алгоритмите и настройките, които се отразяват на достигането, гледаемостта и целите на организацията.  Популярността на facebook в България обаче прави функцията му за излъчване на живо важен инструмент за контакт между организациите и техните желани или лоялни публики.